2014. január 22., szerda

Huszonegyedik rész: Drasztikus fordulat

Greg vadul száguldozik a kocsijával. Ha nem lennék bekötve, már rég kiestem volna.
- Lehiggadtál már? - kérdezi Greg a történtekre utalva. Nagy szerencséje, hogy engem választott a barátai helyett, mert különben már rég a várost járnám Nick King után kutatva és nem vele autókáznék egy idegen városban. Bár az mindent megért, hogy láthattam a haverjai arcát, mikor Greg megmondta nekik, hogy álljanak arrébb, majd bepattant az autójába és elhajtott velem.
- Persze - válaszolom neki a táskámat markolászva. Habár nekem most más feladatom lenne, el kell ismernem, hogy szeretek Greggel lógni, még annak ellenére is, hogy egy perverz állat és folyton cicának hív.
- Nem vagy éhes? Van egy gyorsétterem a közelben, beugorhatok magunknak valamiért - ajánlja fel, mikor megállunk egy rendőrlámpánál.
- Beugorhatsz? - kérdezek vissza. - Én nem jöhetek?
- Nem, mert nem épp a legmegbízhatóbb hely, viszont nagyon finom a kaja - válaszol gázt adva.
- Felőlem - hagyom rá és kibámulok az ablakon. Elég visszataszító hely a külváros; minden sáros, fekete alakok mászkálnak az utcákon és kevés a fény. Ha nem A Cég egyik ügynöke lennék, biztos nem tudnának rávenni, hogy kiszálljak a kocsiból.

Tíz perc elteltével Greg leparkol egy büfé parkolójában. Kivesz egy kis készpénzt a tárcájából, majd felém fordul.
- Ne szállj ki, semmi esetre se! Még az ablakot se húzd le, rendben? - néz rám komoly tekintettel.
- Talán szörnyek vannak odakint? - kérdezek vissza cinikusan.
- Nem, de ez egy veszélyes környék, nem akarom, hogy esetleg itt is megtámadjanak - válaszol felelősségteljesen, majd perverzen hozzáteszi: - Mert akkor kénytelen leszek megmenteni téged és megint az ágyamban fogsz ébredni.
Csak a fejemet rázom, mire a kezembe nyomja a slusszkulcsot és kiszáll. Biztos léptekkel meg a kajálda felé. Mikor kinyitja az ajtót, egy néger csávó lép ki rajta. Greg bemegy, viszont a férfi az ajtótól fél méterre megtorpan és a luxusautót kezdi bámulni. Lassan megindul felém. Már kezdek kutakodni a táskámban a pisztolyom után, de szerencsére az utolsó méternél letér az útból és eltűnik a sötétben.

Miután túl vagyok az első kisebb szívinfarktuson, unatkozni kezdek. Greg biztos leállt beszélgetni valakivel. Vagy csajozik. Rá vallana...
Ekkor meglátom a pénztárcáját az ülésen és kíváncsi leszek. Felemelem és kinyitom. Alig van benne valami, pedig arra számítottam, hogy tele lesz pénzzel vagy bankkártyákkal. Ezzel ellentétben alig van benne pár dollár. Már épp tenném vissza, mikor egy kihajtható zsebet  veszek észre rajta. Felnyitom és egy bankkártyát pillantok meg. Különleges darab, aranyan csillog. Név is van rajta. Gregory Nicholas King.

Hirtelen az összes levegő beszorul a tüdőmbe. Nem, ez lehetetlenség! Újból elolvasom a nevet. Gregory Nicholas King. Megszédülök, a kártya kiesik a kezemből. Nem hiszek a szememnek.
Azt gondoltam, hogy Greg eredeti neve Gregory, de a legdurvább rémálmaimban se képzeltem volna, hogy ő az. Ő Nick King.

Össze vagyok zavarodva. Ha nem ölöm meg Nick Kinget, A Cég kivégeztet. Tehát muszáj megölnöm. De képtelen leszek rá. Megölni Greget, miután már ő is megmentett engem már jó párszor...

Most kell döntenem. Ha úgy döntök, hogy képes vagyok őt megölni, most kell megtennem, viszont ha nem, képes leszek-e úgy tenni, mintha nem tudnám, hogy ő az, hogy miatta fogok meghalni?
Eszembe jut, mit mondott az oktatóm, mikor kiképzésen voltam A Cégnél. "Gina (mert akkor épp ez volt a nevem), ne feledd, hogy hol lennél most A Cég nélkül. Mert valószínűleg már sehol. Ez majd jusson eszedbe, ha meginog a hited A Céggel kapcsolatban!" 
Igaza volt, A Cégnek köszönhetem, hogy túléltem azt a telet. Mert ha nem segít, biztos, hogy halott lennék.

Kinyitom az ajtót, kiveszem a táskámból a pisztolyt és a fejembe húzom a kapucnimat. Odafutok egy bokorhoz, hogy senki se lásson meg. A szívem a torkomban dobog. Meg kell tennem, muszáj megtennem! Nem lehetek áruló! Ha most nem teszem meg, később képtelen leszek majd rá.

Kinyílik az ajtó és Greg kilép. Elindul az ajtó felé, kezében két papírzacskó. Mikor már kellő távolságra van az étteremtől, de még nem ért a kocsihoz, kirontok a bokorból és teljes erőmmel ellököm. Elveszíti az egyensúlyát és elesik. Ráfogom a fegyvert. Nem ismerhet fel, mert a kapucni takarja az arcom.
- Nick King, ezennel A Cég elleni munkájáért halálra van ítélve! - mondom a már betanult szövegemet és az ujjamat a ravaszra teszem.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése