2014. január 3., péntek

Tizedik rész: Új ismerős

Amíg a fogvatartóm a haverját nézi, én kihasználom az időt: ugyanazzal a technikával, mint Greget, őt is tökön rúgom, csak most teljes erővel. A fiú elengedi a karomat és a földre esik. Egy pillanatra megáll az idő a klubban. Mindenki engem, Greget vagy a földön fetrengő srácot nézi. A fiú, akit az ablakon löktem ki, a pisztolyáért nyúl és a levegőbe lő egyet.
- Senki se mozduljon! Megértettétek? - ordítja. - Bárki, aki egy gyors mozdulatot tesz, lelövöm!
Hirtelen felém fordítja a fegyverét. - És te, kis ribanc, egy rossz mozdulatodba kerül és lelövök egy ártatlan embert! Megértetted??
- Meg - felelem neki. A távolból egy halk hangot hallok. Sziréna. Rendőrök. - Figyelj, én a helyedben most elhúznék - mondom neki, mire majdnem megbasz mérgében.
- Nem érted meg, hogy kussolsz? - ordítja az arcomba, mire egy lány a pultnál elkezd sírni. - Te meg ne bőgjél! Mindenki fogja be azt a kurvanagy pofáját! Várjunk! Mi ez a hang? Ki volt az a strici, aki hívta a rendőrséget?
- Én most lelépnék a helyedben, Jason - mondja neki Greg.
- Ezt egyszer még megbánjátok! - sziszegi Jason és kiszalad az ajtón. Greg rögtön odajön hozzám.
- April, jól vagy?
- Greg, nekem el kell tűnnöm - súgom neki  idegesen, hogy a többiek ne hallják meg. Nem találkozhatok a rendőrökkel, egy másik városban még köröznek.
- Miért? Mi a gond? - kérdezi, miközben elindulok a hátsó kijárat felé.
- Semmi, te csak maradj itt a barátnőiddel - válaszolom cinikusan és kimegyek az ajtón. Ahogy kilépek, máris elkezdődik bent a pletykálás: - Greg, ez meg ki volt? Most barátnője van? Ez a csaj egy pszichopata ribanc! Hallod, ez az osztályomba jár...
Imádom a korosztályomat.

Hirtelen valaki megfogja a vállam. Egy férfi az. Az egész teste véres, a szájából is folyik a vér. A kezében egy óriási kés van.
- Segítsen! - nyögi nekem és felemeli a kését.
- Hagyjon engem békén - mondom neki és elkezdek hátrálni. Nekimegyek egy falnak. Nincs tovább hova hátrálnom. Az ember jön közelebb, még mindig a kését szorongatva.



Már készülnék is támadni, mikor egy lövés szeli át a levegőt. A férfi holtan előreesik. Felpillantok. Egy velem körülbelül egykorú fiú áll a sportautója mellet, a pisztolyát épp most csúsztatja vissza a zsebébe.
- Ja, nagyon szívesen, April, nem kell hálálkodni - mondja, miközben rám se pillant. - Már fél tíz van, nem kéne egyedül lófrálnod a városban.
- Te meg ki vagy? - kérdezem tőle, miközben odasétálok a kocsijához. - Egy újabb szexi milliárdos a környéken?
- Miért, ki a másik? Nem tudtam, hogy rajtam kívül még vannak vonzó "milliárdosok" a városban - mondja, miközben huncut mosoly jelenik meg a száján.
- Ó, Chris, micsoda meglepetés! - hallom a hátam mögül. - Gondoltam, hogy rögtön rá fogod magad vetni a csajomra.
Nem kell megfordulnom ahhoz, hogy felismerjem Greg hangját.
- Greg, haver, rég nem láttalak. Bocs, ha elcsábítottam a csajodat, bár az arckifejezéséből ítélve, most a háta közepére se kíván téged.
Megfordulok. Greg egy lámpaoszlopnak támaszkodik. Pár méterre áll tőlem, de még így is ki tudom szúrni a nyakán levő halvány foltot. Valaki kiszívta.
- Mi van? Eddig tartott egy menet?  - kérdezem cinikusan. - Ja, és nem vagyok a csajod.
Chris elneveti magát, mire Gregben felmegy a pumpa.
- Csak vidd haza, jó? - veti oda Chrisnek, és eltűnik a sötétben.
- Hallottad, mit mondott a pasid - mondja Chris elég közelről.
- Nem a pasim - mondom, majd megfordulok. Chris ott áll közvetlenül velem szemben, a bicepszén megfeszül a póló.
- Na, pattanj be! - mondja és kinyitja a fehér Ferrarija ajtaját. Beülök, ő is beül és végignéz rajtam.
- Szexi a ruhád - jegyzi meg és beindítja a motort.
- Azt hittem errefelé a miniszoknya a menő.
- Láttad Greg csajait? - kérdez vissza fejcsóválva.
- Amúgy honnan ismered? - kérdezem tőle, miközben megigazítom a hajam a tükörben.
- Ja, Greget? - mondja rám pillantva. - A testvérem.

2 megjegyzés: